Sütiket (cookie-kat) használunk az oldalunk zavartalan működésének biztosításához, illetve a látogatóink magasabb szintű kiszolgálásához.

Weboldalunk használata során, és a jelen Cookie Adatvédelmi Szabályzat elfogadásával Ön hozzájárul ahhoz,

hogy rendszerünk a böngészés során cookie-kat használjon, az Adatvédelmi Irányelvben foglaltak szerint.

Kategóriák

AUTÓK KÖZÖTTI VEZETÉS

Mire kell figyelni, ha forgalmi dugókban szorongunk és autók között motorozunk? 
Közúton motorkerékpárral közlekedve nem kényszerülünk torlódásokban, forgalmi dugókban állni, ami egyértelmű előnyt jelent az autósokkal szemben és a kétkerekűek egyik alapvető előnye. Ebben a kis összeállításban csak a többi közlekedőtől való „biztonságos távolság” tartásáról beszélünk, a fogalom egyidejű pontosítása nélkül, és a „biztonságos távolság” megítélését a józan eszükre hivatkozva a járművezetőkre bízzuk. A KRESZ nem ad kész receptet a motorkerékpár, robogó  autók közötti biztonságos közlekedéséhez. A megszerzett tapasztalatok és a jelenlegi megfigyelések alapján saját magunknak kell megtalálnunk a számunkra megfelelő biztonságos közlekedés feltételeit. Az alábbiakban egy rövid összefoglalót adunk a biztonságosabb közlekedésért.
Először is - kezdjük azzal, hogy ez az útmutató csak a forgalmi dugóban lévő autók közötti vezetésre vonatkozik, tehát csak addig, amíg el nem indulnak. A mozgó autók közötti motorozásnak semmi köze hozzá, mert akkor előzésekkel és egészen más, veszélyesebb körülményekkel van dolgunk. A statisztikák azt mutatják, hogy nagyszámú ütközés nem az álló járművek között, hanem a közlekedők között történik. Tehát menjünk, amikor az autók, a forgalom áll, de amikor a forgalom megindul álljunk be a sorba.
Másodszor, tartsunk olyan távolságot a többi járműtől, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a forgalmi dugóban álló gépjárművezetők vagy utasok váratlan viselkedése esetén reagáljunk. Előfordul, hogy valaki kinyit egy ajtót, vagy hirtelen elfordítja a kerekeket és átmegy az úton. Ha megfelelő hibahatárt hagyunk magunknak, nem hagyjuk magunkat olyan könnyen meglepni.
Harmadszor – menjünk alacsony sebességgel, és ne túl gyorsan. Az alacsony sebesség növeli a fent említett reakció időt, és több időt ad a reagálásra. A gyakorlatban a lassabb, de simább menet hatékonyabb, mint az agresszív gyorsítás és az erős fékezés. Milyen sebességről beszélünk? Természetesen ez szigorúan a körülményektől függ (az autók közötti távolság, a felület típusa, tapadás, láthatóság, stb).
Negyedszer – legyünk láthatóak. Ha nem szereted a fényes mellényeket, érdemes legalább világosabb színű ruházattal, vagy látható színű sisakkal rendelkezned. Nem mindenki tudja, hogy „mindenhol ott vagyunk” – hagyjuk magunkat észrevenni a tükörben, az utakon.
Ötödször – nem rohanunk az autósokkal. Nem dudálunk, nem zajongunk, nem kiabálunk. A kultúra az úton és a kölcsönös tisztelet rendkívül fontos kérdés. Senki sem köteles elsőbbséget adni nekünk egy forgalmi dugóban. Amikor megtörténik, az jó és szabad akaratból történik. Ha valaki nem vett észre minket a tükörben, jobb, ha vár egy pillanatot, mintsem sürgetni. Dolgozzunk egy jó véleménnyel, és minden bizonnyal legközelebb mindenki szívesebben enged majd utat nekünk.
Hatodszor – motorozzunk a két „leggyorsabb” /belső/ sáv között. Ha van két egyenes sávunk, akkor minden világos – közöttük megyünk. Ha megjelenik a harmadik, válassz egy "alagutat" a második és harmadik sáv között a /a két belső sáv között/, természetesen jobbról számolva. Miért? Ez egy olyan íratlan szabály, amellyel elkerüljük a káoszt és a zűrzavart az autósok között. Ha mindenhol akarunk menni, minden sávot akarunk használni, ahol csak lehet, nagy a veszélye annak, hogy az autó vezetője egy motorosnak helyet akarva ráhuzódik egy másik sávra, ahol szintén egy motoros közlekedik.
Hetedik - a hátsó féket használjuk, amely előnyösebb kis sebességgel történő vezetéskor, mint az első fékezés használata. Manőverezhetőséget és irányíthatóságot nyerünk.
Nyolcadik - a fehér festékkel festett útburkolati jelekre figyelünk. Gyalogátkelőhelyekről vagy forgalmi sávokat elválasztó vonalakról beszélünk. Ezek csökkentett tapadású helyek, amelyek veszélyes csapdák, különösen esős napokon. Ez a megjegyzés persze nem csak az autók közötti szorításra vonatkozik, hanem általában a motorozásra is.
Kilencedik – mindig légy teljesen éber. Általánosságban elmondható, hogy a kezdő sofőrök körültekintőbben viselkednek, és sok forgalmi dugóban eltöltött óra után az az illúziójuk támad, hogy ha nem történik semmi, akkor továbbra is így lesz. Nagyon veszélyes az éberséget elaltatni.