google-site-verification: google6590a88c01e00a2e.html
Kategóriák

Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató Cégadatok
A szolgáltató neve: Mogyorós Tibor János e.v.
A szolgáltató székhelye: 4028 Debrecen Nyíl u.110.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: motorarzenal@gmail.com
A szolgáltató nyilvántartási száma: 58371303
A szolgáltató adószáma: 46130594-1-29
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: NAIH
A szolgáltató telefonszáma: +36303496018
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-115011/2017

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu 

Érvényes, utolsó módosítás: 2024 junius 05

Vásárlási feltételek

A KEDVEZMÉNYES ÁRAK CSAK ONLINE RENDELÉS ESETÉN ÉRVÉNYESEK, KISKERESKEDELMI BOLTI VÁSÁRLÁS ESETÉN A TELJES VÉTELÁR FIZETENDŐ.

Kiskorú személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe a www.motorosbutik.hu webáruház szolgáltatásait. Ezen beleegyezés megszerzése a személy felelőssége és feladata. A www.motorosbutik.hu webáruháznak nem feladata és nincs is rá lehetősége, hogy tudja ill. kiderítse ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon

A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat ), valamint fizetési módot (utánvét, bankkártya, banki átutalás, készpénz). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak eladási árak, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a szállítás menüpont alatt is megtalálható.

A raktáron, készleten nem lévő termék ára az új beérkezés árától függően változhat.

A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása legtöbb esetben 1 munkanapon belül megtörténik. Rendszerhiba vagy egyébb rajtunk kívül álló okok miatt ez csúszhat.

Amennyiben a megrendelő által megodott telefonszámon, e-mail címen a megrendelő nem elérhető, illetve megkeresésünkre visszaigazolást nem kapunk, addig a termékeket nem áll módunkban elküldeni.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, online fizetésre, utánvéttel áru átvételkor bankkártyás fizetésre vagy futárnál készpénzes fizetésre,

MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Visa, Mastercard paypass, Maestro paypass,


Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal, történik. A termék várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

A raktáron, készleten lévő termékekből  munkanapokon 11.00 óráig leadott megrendelések általában egy-három munkanapon belül kézbesítésre kerülnek. A rendelhető külső raktárból, melyet lila színű raktáron felirat jelez, a rendelt termékek esetében általában 2-12 munkanapon belül tudjuk teljesíteni, Erről minden esetben értesítést küldünk, ennek függvényében Ön elállhat vagy megerősítheti megrendelését.

Szállítási módok: GLS futárszolgálat, 
Kiszállítási idő: GLS futárszolgálat által meghatározott
Szállítási díjak:                                                    Csomagpont:   0 - 2 kg     1800,-
                                                                                                     2 - 3 kg     2000,-
                                                                                                     3 - 5 kg     2100,- 
                                                                                                     5 - 10 kg   2400,-
                                                                                                   10 - 15 kg   2600,-
                                                                                                   15 - 20 kg   2800,-
                                                                                                   20 - 25 kg   3000,-
                                                                                                   25 - 30 kg   3300,-
                                                                                                   30 - 40 kg   4000,-   
                                                               Utánvételi díj kp vagy bankkártya +500,-Ft
 
Szállítási díjak: Házhoz szállítás előre fizetéssel                         0 - 2 kg     2200,-
                                                                                                     2 - 3 kg     2400,-
                                                                                                     3 - 5 kg     2500,- 
                                                                                                     5 - 10 kg   2800,-
                                                                                                   10 - 15 kg   3000,-
                                                                                                   15 - 20 kg   3200,-
                                                                                                   20 - 25 kg   3400,-
                                                                                                   25 - 30 kg   3700,-
                                                                                                   30 - 40 kg   4300,-   
                                                       Utánvételi díj kp vagy bankártya           +500,- Ft                                     
 
Szállítási díjak: GLS csomagautomata                      l                 5 kg alatt     1500
                                                                                                     5 kg felett     2100

FONTOS! Az automatában elhelyezhető csomag mérete korlátozott, kérjük ezt vegye figyelembe: max méretek: 51 cm x 42 cm x 39 cm 

MPL Magyar Posta 

  • Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
  • Minden kézbesítéshez felszámítunk bruttó 1270 Ft csomag feladási díjat
  • Kérjük vegye figyelembe a szállítható súly és méret határokat
    10 kg, 50x35x31 cm
  •  
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.
  • Minden kézbesítéshez felszámítunk bruttó 1270 Ft csomag feladási díjat
  • A rendelésnél vegye figyelembe a szállítható méret és súlyhatárt:

Csomag átvétel

 FONTOS!  A terméket futárszolgálat szállítja, a mi cégünktől független, önálló logisztikai cég. Így a kézbesítés pontos időpontjára felelősséget nem tudunk vállalni /általában 2-3 munkanap/ A futárszolgálat által tőlünk átvett csomag épségéért, sérülés mentességért a továbbiakban a futár cég felelős.

A csomag átvételkor győződjön meg a csomag épségéről, sérülés mentességéről. Különös tekintettel a törékeny, sérülékeny, tartozékkal rendelkező termékek esetén. Amennyiben sérült a csomagolás, vagy az áru épségéről kételye merül fel, addig ne vegye át az árut /aláírás, fizetés/ mig a csomag épségéről nem győződött meg. Lehetőség szerint fotót /telefon/ is készítsen.

A kézbesítő köteles megvárni a körülmény tisztázását, és adott esetben /sérült, hiányos csomagolás, termék/ jegyzőkönyvet felvenni. Ennek egy példánya az Öné. Ha a futár ezt nem teszi lehetővé, azonnal jelezze a GLS futárszolgálat ügyfélszolgálatán: 

Ügyfélszolgálat 7.00-18.00 
Tel.: (+36 29) 88 66 70
Fax: (+36 29) 88 66 10
E-mail: info@gls-hungary.com

Ennek hiányában Ön az átvétellel azt igazolta, hogy a csomagot épségben átvette.

Lehetőségünkhöz képest minden esetben mi is segítségére vagyunk Önnek, azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot /telefon, e-mail/

 A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, tiszta és hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában küldje vissza. Hosszabb idejű használat vagy szokásszerű igénybevétel esetén a használat mértékétől függően csak érték csökkent áron veszünk vissza. /Ennek mértékét saját hatáskörben döntjük el/ Az ilyen állapotban visszaküldött terméket nem küldjük újra vissza, azt csak személyesen üzletünkben lehet átvenni.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést iktatják /max 1 évig/, utólag hozzáférhető lesz /max. 1 évig/.

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő az a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le .
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre Mogyorós Tibor e.v. cím: 4028 Debrecen Nyíl u.110. Tel: +36303496018 e-mail: motorarzenal@gmail.com. 
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát is. Ön internetes oldalunkon is [motorosbutik.hu] kitöltheti az elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni Ön köteles számunkra [Mogyorós Tibor 4028 Debrecen Nyíl utca 110] az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. 
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. 
Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett : Mogyorós Tibor 4028 Debrecen Nyíl utca 110. motorarzenal@gmail.com
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt

Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefaxon kerülhet sor (fax-szám, mail cím, telefon).

Vásárlási utalvány

Csak az általunk kibocsájtott vásárlási utalványt fogadjuk el. Az utalvány nem névre szóló, azt bárki beválthatja aki rendelkezik vele. Csak épp, sérülés mentes, nem javított utalvány -pl. foltos, elmosódott, sérült, hiányos, javított utalványt nem fogadjuk el - az utalványon feltüntetett /bruttó/ értékben és a megjelölt határidőn belül váltható be. Az utalvány az általunk forgalmazott termékkörön és gyártó márkán belüli termékekre váltható be. /pl. nem forgalmazunk gumiköpeny, Alpinestar, stb/ Az utalvány készpénzre nem váltható át, valamint az utalvány értéke alatti vásárlás esetén a különbözetet nem áll módunkban vissza adni.

Fontos Információ

A szolgáltatóra vonatkozó adatokról és az elektronikus szerződéskötés lépéseivel kapcsolatban az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény tartalmaz rendelkezéseket, az elállási jog gyakorlásának részletes feltételeit pedig 2014. június 13-tól a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályozza.
Természetesen az internetes vásárlásokra is vonatkoznak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései.
Az alább felsorolt vásárlási feltételek csak a legfontosabb irányadó tájékoztatásra terjednek ki. 

Fogyasztói jog és igény érvényesítés

A fogyasztó szóban írásban vagy telefonon közölheti panaszát a vállalkozással.

Személyesen megteheti
Mogyorós Tibor János. 4028 Debrecen, Nyíl utca 110
Munkanapokon 09.00 - 15.00 ig
Irásban: Mogyorós Tibor 4028 Debrecen Nyíl utca 110
             e-mail: motorarzenal@gmail.com
Telefonon: Mogyorós Tibor +36303496018
             
Nem személyes ügyintézés esetén ha szükséges a vásárlást igazoló adatokat vagy bediktálva vagy e-mailban kérjük elküldeni.
 
A panasz bejelentéshez szükséges 
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A panasz leírása:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt
Webáruházunk a bejelentett panaszt haladéktalanul megvizsgálja, és amennyiben lehetséges – intézkedik annak orvoslása érdekében; amennyiben a panasz azonnal nem intézhető el, vagy ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a fogyasztói panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően 3 évig őriz meg, és annak egy példányát a fogyasztónak átadja. Az írásbeli panaszt legkésőbb 30 napon belül írásban, érdemben megválaszolja, a panaszt elutasító döntését írásban indokolja. 
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló nem ért egyet a vállalkozás panaszkezeléssel, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz.

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Ha a Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló a  békéltető testületekhez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását,

A Regionális Békéltető testületek elérhetőségei: 

1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye 
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

www.baranyabekeltetes.hu

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf.  376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

3. Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest  Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

https://bekeltet.bkik.hu/

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu 

www.bekeltetes-csongrad.hu

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

www.bekeltetesfejer.hu

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye 
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

www.bekeltetesgyor.hu/hu

www.gymsmkik.hu/bekelteto

7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu 

www.hbmbekeltetes.hu

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület

Pest vármegye
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 
Telefonszáma: (1) 792-7881
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

A Békéltető Testületek akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hoznak, ha a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot!

Ez azt is jelenti, hogy ha a vállalkozás a békéltető testület kötelezést tartalmazó határozatát a teljesítési határidőn belül nem hajtja végre, a fogyasztó kérheti a bíróságtól a békéltető testület határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását!

Az eljárás költségei teljes mértékben a vállalkozást terhelik majd!
A kötelezést tartalmazó határozat esetén az eljárás költségei teljes mértékben a vállalkozást terhelik majd, míg a fogyasztó kérelmének elutasítása esetén a felek saját költségeiket viselik, azaz a fogyasztónak semmilyen körülmények között nem kell megtérítenie a vállalkozás költségeit. 
2024.01.01. napjától a Békéltető Testületek online fognak eljárni és személyes meghallgatást csak a fogyasztó kérelmére tartanak.
A január 1. napjától hatályos jogszabály szöveg szerint: “Fgytv. 25. § (4) A békéltető testület – a (4a) bekezdésben foglalt kivétellel – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang-és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).”
Fgytv. 29. § (11) bekezdése továbbá kimondja: Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
2024. január 1. napjától mindössze 8 békéltető testület működik, egyes vármegyéket összevonva, a fogyasztóvédelmi törvény mellékletében meghatározottak szerint. /Előzőleg felsorolva/
Ezeken a központokon kívül a megyeszékhelyeken továbbra is sor kerülhet személyes meghallgatásra a fogyasztó választása esetén, illetve a személyes meghallgatási helyek a nem megyeszékhelynek számító megyei jogú városokban is A kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról 

1. *  Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Mogyorós Tibor e.v. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Mogyorós Tibor e.v. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Az eladó a jótállással azt „garantálja”, hogy az általa eladott dolognak nincs – és a jótállás ideje alatt nem is lesz – hibája.

Ha tehát a termék a jótállás időtartama alatt meghibásodik, akkor a törvény vélelmezi, hogy a jótállásra kötelezett hibásan teljesített, ezért neki kell bizonyítania, hogy hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. a hibát a nem rendeltetésszerű használat okozta). Ha ezt nem sikerül bizonyítania – független szakértői véleménnyel -, akkor köteles a terméket javítani vagy kicserélni, és ha ezekre nem képes, akkor a vevő jogosult árleszállítást kérni, a terméket a jótállásra kötelezett költségén kijavíttatni, vagy – végső soron – elállni a szerződéstől.

A jótállásból kétféle van: a kötelező jótállás, amelyet jogszabály ír elő számos termékre, illetve létezik még a szerződéses jótállás, ezt az adott cég biztosíthatja a vásárlónak egy-egy termékre annak érdekében, hogy nála vásárolják meg azt. Ezt általában a kötelezőnél hosszabb időre adják a cégek vagy szolgáltatók.

Az eladási ársávok és a kötelező jótállási idő az alábbiak szerint alakul:
  • A 250.000 forint eladási ár felett 3 év kötelező jótállást határoz meg a szabályozás (250.001 Ft-tól felfelé).
  • A 10.000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év a kötelező jótállás időtartama (10.000 Ft - 250.000 Ft-ig).
  • A 10.000 forintot el nem érő árú fogyasztási cikkre nem vonatkozik jótállási kötelezettség.

Hibás teljesítés esetén szerződés  alapján a Mogyorós Tibor e.v. jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? * 
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

HIVATALOS  MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez.

Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!

Az általunk forgalmazott termékekhez a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják Önnek. Így Ön élvezheti a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén, a vásárolt terméket a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni ha a szakszerviz úgy dönt!
   
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
  
Jótállási, szavatossági igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
-    A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel /amennyiben van ilyen/
-    A  nyugta vagy számla egy példánya
-    A cégünk által kiállított jótállási jegy, ha kapott a termékhez
-    A termékhez gyárilag mellékelt GYÁRI GARNCIA JEGY, ha a termék rendelkezik ilyennel

-   Szakszervíz által kiállított beszerelési számla, alkatrészek esetén hiba megállapítási jegyzőkönyv is
-   Elektromos alkatrészek esetében csak motorkerékpár elektromos szakműhely által kiállított beszerelési számla és hiba megállapítási jegyzőkönyv
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a szavatossági, garanciális és jótállási igényt elfogadni! 
 Egyes termékek esetén,
Gyári előírás szerint - kapcsolódó termékeknél pl. féktárcsa-fékbetét, lánc-lánckerék.stb., vagy párban használatos alkatrészeknél pl. teleszkóp, stb. csak a kapcsolt, együttműködő alkatrészek együttes vásárlása és beépítése esetén érvényesíthető a garancia. Ennek hiánya esetén nem érvényesíthető a garancia. Erről bővebben a kollégáink szóban adnak felvilágosítást.
A nem megfelelő méret választás miatti hibák /varrat melletti szövetszálak szétcsúszása/ esetén a gyártó nem vállal jótállást. Szövet motoros ruházatnál, nadrág, kabát esetén amennyiben a varrás mellett a szövet szálak elcsúsznak, szétnyílnak, ezek elsősorban az ülepnél, combnál, has tájékon mell résznél jelentkeznek, Ezen hibák jótállási feltétele a használó által felvett ruházatról készült fotók.
 
A garanciális problémával cégünknek behozott termékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító  beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.

A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások ( pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, külső mechanikai sérülések, stb. ) elvesztik a garanciát

Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán, e-mailban, vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék cseréjét.

Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.

Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.

A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt Önnek átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
Téves vásárlás esetén, nem megfelelő alkatrész, termék vásárlása esetén, vagy téves árukiadás miatt garanciális igény nem érvényesíthető.

Portósan küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk,